-
A partir de material
natural, afavoreix l’experiència sensorial.
-
S’ofereix el material i es dóna llibertat d’actuació.
-
La mestra actua com a
observadora, no intervé directament.
-
Implícitament no hi
ha una finalitat establerta.
-
S’ofereix el material
adequat, perquè l’activitat resulti atractiva pels infants.
En
primer lloc, s’utilitza material natural, que enriqueix el coneixement sensitiu
dels infants. A partir de la lliure experimentació, els infants poden
tastar, olorar, visualitzar i tocar aquest material. Es poden treballar molts
de continguts matemàtics a partir de la seva manipulació espontània de
l’infant. La disposició del paper, ajuda a la plasmació de l’experimentació
vivenciada, d’aquesta manera els infants descobreixen que les magranes pinten i
poden fer un dibuix amb elles, utilitzant les parts del seu cos, en aquest cas,
tant les mans com els peus.
Concretament
en l’escoleta on estic, no s’ha fet aquesta activitat, però sí que s’assembla a
una activitat que vam fer amb taronges: primer els infants van fer suc de taronja
i el van tastar, i després, amb la clovella de la taronja i pintura, vam fer estampacions
en un paper continu.
Fem un collage
-
Utilitza material no
estructurat per fer una manualitat.
-
Hi ha una continuïtat
en aquest projecte.
-
Es treballen molts de
continguts de manera globalitzada.
-
Es treballa
l’educació sensorial.
-
Hi trobem la
col·laboració dels pares.
-
La mestra acompanya a
l’infant a l’hora de fer la manualitat, però es l’infant que triar els elements
que vol utilitzar.
El
que més m’agrada d’aquesta bona pràctica és la seva continuïtat. Hi ha tot un
procés en l’elaboració de les tapes del quadern. Hi ha la participació dels
pares aportant material a l’escoleta, es treballa l’educació sensorial. Primer
descobreixen els diferents fruits que tenim a la tardor, i mitjançant la
manipulació, poden descobrir quines característiques presenten, quin gust fa
una determinada fruita, augmentar el bagatge de l’infant a partir de l’educació
sensorial, etc. Penso que activitats com aquesta, són molt enriquidores, i a
partir d’altres propostes, podem afavorir la seva continuïtat. A més el treball
final, és creació pròpia de l’infant, perquè és ell qui decideix que vol posar en
la tapa a partir del elements que tria. A més, els infants poden observar el
canvis que van fent les fruites i les fulles a partir del seu assecat. Poden
comprovar que l’olor augmenta o no, el color canvia o no, el gust, etc.
La llum
-
Utilitzar la llum
natural pel desenvolupament i descobriment de coneixements, a partir de
l’actuació sobre aquesta de l’infant.
-
Observar i
experimentar els canvis que aquesta ofereix a l’entorn.
-
La llibertat del
mestre a partir de l’actuació de l’infant.
-
Utilització de la
llum artificial, també com a medi per a la manipulació de l’infant.
-
El treball de la
consciència d’un mateix a partir de l’observació de l’ombra.
A
partir d’aquesta proposta, l’infant pot actuar lliurament en relació a la
combinació de llums i ombres, el joc i el moviment de l’infant, vivenciar les
nocions de calent i fred a partir de propi cos, etc. He triat aquesta experiència
perquè considero molt encertat el treballar la llum i l’ombra, com a
facilitadors d’aprenentatge. En l’escoleta on realitzo les pràctiques tenen
organitzat un ambient específic de les fosques. Es treballa l’ombra i la llum
com a elements generadors d’aprenentatge. Els infants en aquesta sala, a partir
de la seva acció, poden vivenciar diferents experiències, a partir de la llum i
la fosca. Es poden treballar com continguts matemàtics, com l’educació
emocional de l’infant.
Etiquetes
treballades: 1.2, 1.3, 4.2
Competències
treballades:
1.2:
reflexiono sobre els elements que duen a una bona actuació professional.
1.3:
accedeixo i reviso altres blocs i/o experiències per ampliar la meva formació.
4.2:
identifico bones pràctiques i les comparo, a partir de les meves pràctiques a l’escoleta.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada