dimecres, 15 de maig del 2013

Comentaris d'altres Plans de millora


Els plans de millora es caracteritzen per voler millorar algun aspecte en relació a una mancança que presenta un centre. Parteix sempre d'unes necessitats, d'unes mancances que demanden una millora, una innovació, una reestructuració... que implica a tots els membres del centre: els propis infants, l'equip educatiu i la participació de les famílies. El pla de millora demanda una justificació, la planificació del que volem dur a terme, una fonamentació teòrica que justifiqui la seva posada en pràctica, uns objectius del projecte, les estratègies per dur-ho a la pràctica, una avaluació, etc. He estat cercant plans de millora per la xarxa i m'ha resultat molt difícil el trobar-ne, sobretot de primer cicle d'infantil. Per això, primer de tot parlaré de bones pràctiques que he trobat per la xarxa en relació a aquest cicle. I després, parlaré de tres exemples de pla de millora dels meus companys, que duran a terme a les seves respectives escoletes.   Esper que vos resultin interessants!

Bones pràctiques per la xarxa:


El procés d'adaptació a l'escola bressol

En aquesta pàgina ens mostra com realitzar el procés adaptació a l'escoleta d'una manera progressiva per l'infant. Després de la mostra de l'escoleta mitjançant jornades de portes obertes,  on es convida als visitants a conèixer les instal·lacions del centre i a conèixer el projecte pedagògic, es té molt present com ha de ser aquest procés en relació a la incorporació de l'infant al món educatiu.


Projecte: Relació amb les famílies


En  escola bressol Llar d'Infants Blancaneus de Torelló, tenen molt present la importància de la relació família i escola, en relació al procés educatiu de l'infant. Les mestres del centre tenen clars la importància dels moments de relació que poden establir amb les famílies. Primer realitzen una reunió de pares per donar a conèixer el model pedagògic i l'organització del centre. Una vegada que els infants comencen a l'escola,  el pares estan en contacte amb les mestres mitjançant les entrades i sortides dels infants al centre, l'agenda escolar i les reunions periòdiques que realitzen. Considero que l'estructuració d'aquests moments, són de suma importància  en benefici de totes de parts implicades: escola, família i infant, d'una manera cohesionada.


Plans de millora dels companys:

Escoleta Santa Catalina.

En aquesta escoleta, les meves companyes han proposat el seu projecte en dissenyar tres ambients d'aprenentatge. Els ambients són una metodologia educativa molt innovadora i que requerien un treball constant per part de les mestres: tant pels materials, l'organització, l'agrupament dels infants, etc. Com ja sabeu en l'escoleta de Sencelles duem a terme aquesta metodologia, i sí, du molta feina, però els resultats són sorprenents a nivell educatiu. Vos vull donar l'enhorabona per decidir-vos a engrescar-vos en aquest projecte, sobretot el que més m'agradaria és que hi hagués una continuïtat després de la vostra intervenció, esper que les mestres de l'escoleta segueixin amb la proposta dels ambients d'aprenentatge.

La concreció d'aquests tres ambients em semblen molt interessants: zona d'hort, zona de circuit i zona de joc pre-simbòlic. A més, la utilització de material reciclat una vegada més ajuda a fer possible aquest projecte, sense la necessitats de gastar massa diners. Esper que aviat pugueu observar la reacció de l'infant davant les vostres propostes. Aquest és l'enllaç per si el voleu visitar:

Escoleta Toninaina

El present projecte em sembla molt interessant. Es basa en reestructurar les sessions de psicomotricitat en relació a oferir una sèrie de canvis per millorar l'organització d'aquestes. La desinformació en relació a la psicomotricitat penso que és molta, sobretot des de l'àmbit familiar. Com dieu al vostre blog,  em sembla molt bona idea el crear un vídeo muntatge de l'infant per veure'l i el plafó per donar a conèixer les sessions de psicomotricitat i tot el treball que hi ha darrera aquestes. Penso que organitzar totes les sessions, tant a l'organització de l'espai i material, com l'actuació de la mestra com l'avaluació; tot plegat, dóna sentit a la psicomotricitat.

Esper que la posada en pràctica del vostre projecte sigui tot un èxit! Ja ens anireu informant. Aquest és l'enllaç d'aquest projecte: http://bocinsfelicitat.blogspot.com.es/

Escoleta Huialfàs.

En aquesta escoleta es presenta un projecte de millora centrat en els seus espais exteriors. Primer de tot s'identifica mitjançant el dafó, els punts forts i punts dèbils, que presenta cada un d'aquests espais. La utilització de material reciclat és el que més m'agrada d'aquest projecte, ja que a partir de  la creativitat de les practicants i del equip educatiu es pot crear material com: mòbils, jocs d'exploració i d'experimentació, que resulten ser molt atractius pels infants i no té pràcticament cost econòmic, ja que reutilitzem el material  i li donem una altra utilitat. Una altra proposta que també m'agrada és la creació d'un mural per oferir una continuïtat al joc simbòlic en el pati de les motos, a més pel que mostra la fotografia no són dibuixos estereotipats. Finalment, considero molt important saber la opinió tant de les famílies, les mestres i els infants, quines opinions i suggerències rebem d'elles i per altra banda, fer una avaluació final del projecte de millora a partir de l'observació dels infants, per comprovar quina utilitat li han donat  a les propostes pensades per les alumnes.

Em sembla que les meves companyes han fet molt bona feina plantejant el seu projecte, ara queda seguir posant-lo en marxa, i comprovar quina reacció té l'infant davant aquestes propostes. Aquest és l'enllaç per poder visitar el projecte de l'Escoleta Huialfàs: /http://millorantambelscincsentits.blogspot.com.es/


Etiquetes treballades:

1.3: accedeixo i reviso altres blocs per tal d'ampliar la pròpia formació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada