dilluns, 10 de juny del 2013

Reflexió autovalorativa del projecte de millora

El nostre projecte de millora l'hem pogut dur a terme gràcies a la implicació de l'equip educatiu del centre de Sencelles, la participació dels pares dels infants i de la nostra tasca.


Projecte dels espais exteriors



No hem dut a terme tot el que havíem pensat pel nostre projecte, no obstant, bona part d'aquest l'hem desenvolupat. Ens ha mancat principalment temps per poder acabar-lo, la implicació de la brigada de l'ajuntament per acabar unes tasques que ens haguessin ajudat a enllestir part del nostre projecte. Però en general, hem pogut confeccionar la majoria de les nostres propostes. 


Aquestes són les propostes que no hem dut a terme:
- Ens ha mancat crear zones d'ombra, havíem confeccionat una tela feta de camisetes i la brigada no ens ha penjat els suports per poder-la penjar.
- No hem creat la zona d'activitats a l'entrada principal, ens hagués agradat observar als infants com responen davant la proposta de fer activitats a l'exterior, a partir de la col·locació de taules permanents.
- Al pati central no hem creat cap zones de socialització específica, havíem pensat de distribuir de manera consensuada uns tions d'arbre, per afavorir un lloc de trobada. Però han quedat de la mateixa manera que estaven disposats abans.

Després de la nostra presentació de propostes hem pogut observar quina reacció han tingut els infants davant d'aquestes. Al principi les meves companyes i jo, vam tenir molts de dubtes a l'hora de confeccionar una graella amb ítems per avaluar la participació dels infants, però vam pensar que això no seria massa fidel al nostre criteri. Ja que en una determinada proposta no la podem avaluar si ha estat bona o no, només amb la participació d'un infant o de molts a l'hora. És a dir, pensem que amb la participació d'un sol infant, ja es una victòria davant la nostra proposta. I per altra banda, el comprovar que els infants li donen una altra utilitat a la nostra proposta que nosaltres ja havíem previst, tampoc ho podem considerar una derrota, més bé al contrari, ja que hem pogut observar altres actuacions davant les nostres propostes pensades, i això, ens ha enriquit!

Finalment, hem decidit avaluar el nostre projecte a partir de la nostra observació directa, fotos i vídeo; i unes enquestes donades a les mestres i personal del centre, i una altra als pares dels infants.

ALGUNES DE PROPOSTES DE MILLORA PEL PROJECTE

A partir de la nostra observació, aquestes podrien ser algunes de les nostres propostes de millora:

- Suprimir el material comercial que hi ha al pati, com les motes i els cotxes. La nostra proposta està pensada en un caire educatiu, ara que fa bon temps, és una proposta més durant els ambients. Hem pogut observar que els cotxes i les motos que hi ha al pati són un atractiu molt poderós pels infants, per això pensem que l'eliminació momentània d'aquests, ens ajudaria a saber com actuarien els infants davant les nostres propostes, quina seria la seva resposta davant aquest espai.

- Organitzar un espai de descans amb coixins i matalassos, per crear una zona d'acolliment. En la nostra proposta, havíem pensat una zona d'ombra que convidés al descans, a la trobada amb altres infants, creant així una zona tranquil·la. Però a causa de la falta de tasques per part de la brigada, no hem pogut crear aquesta zona. Ens hagués agradat observar la participació dels infants en aquesta zona, i a partir d' aquí confeccionar-la per crear una zona tranquil·la.

- L'organització d'una zona amb taules a l'exterior per poder realitzar activitats. Pensem que seria adient col·locar mobiliari exterior, i així,  poder potenciar la seva utilització.

- Els diferents estris que hem col·locat per fer música pensem que podrien estar en una determinada zona, tots agrupats, però  els hem distribuit en diferents zones, com un element estètic del pati.

- Ja que la nostra proposta està pensada per desenvolupar la metodologia dels ambients d'aprenentatge, pensem que seria adient establir una programació per organitzar les activitats que hi podríem dur a terme. Per exemple: el dia de la sembra de l'hort, la festa del fang, el dia de l'aigua, el dia de la recollida, organitzar un taller de cuina, etc. Així, la mestra podria actuar de mediadora en aquestes jornades i oferir aquestes propostes als infants.

Etiquetes treballades:
1.4 arribo a una sèrie de conclusions a partir de la recollida de dades tant per la part teòrica com pràctica.
2.5 exposo dubtes i dilemes a partir de l'observació directa dels infants, davant del nostre projecte.
2.6 argumento algunes propostes que hem dut ha terme i el per què
5.4 explico els obstacles i les resistències en l'aplicació del projecte de millora

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada